Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Îmi place Obama

I-am ascultat discursul de după jurământ. La inaugurarea celui de-al doilea mandat. Ținut în fața Capitoliului, a milioane de americani dar și a lumii întregi. Fiecare idee fundamentală din discurs a început cu «Noi, poporul». E formidabil și el dar și toată ceremonia de tip american.

Am fost, acum mulți ani, în 1996, în SUA, în Washington D.C., printre altele și în locul unde s-a desfășurat ceremonia de azi. America m-a impresionat, așa cum m-a impresionat și Obama astăzi. Prin felul în care își onorează istoria, președinții, prin memoriale, prin felul cum arată cimitirele eroilor, muzeele care se vizitează gratis, autobuzul care te duce unde ai nevoie chiar dacă te-ai urcat greșit, chelnerul care te întreabă dacă știi că i-ai dat un dolar în plus la nota de plată. Pe vremea vizitei mele în America eram foarte optimistă în privința parcursului nostru democratic. Mi-a trecut, din nefericire.

Printr-o coincidență frumoasă, am primit chiar azi, din Statele Unite, felicitarea de sărbători pe care mi-o trimite an de an, de prin 2004, un om drag, cu care am lucrat, Adriana Dinescu. Îi mulțumesc și mă bucur că trăiește într-o țară cu un președinte adevărat.

Single Post Navigation

One thought on “Îmi place Obama

  1. Presedinte adevarata?? 🙂 🙂 Poate rege adevarat! Sau de ce nu, dictator in devenire??

Lasă un răspuns

