Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Despre stejari și oameni frumoși

M-am alăturat ieri, cu mare drag, luptei pe care Clementina și Florin au început-o în apărarea stejarilor din piața și zona centrală a Sloboziei. Municipalitatea are de gând, se pare, să taie, de-a valma, o parte din bogăția, din amprenta verde a orașului nostru, niște stejari minunați, printre care și unul secular. Ar fi o crimă.

Din 1975 când am venit în oraș și până azi, fără excepție, prietenii și vizitatorii mei din alte zone ale României sau chiar străinii, mi-au spus mereu același lucru: orășelul nostru este frumos pentru că este foarte verde. Acesta este primul argument. Al doilea este că stejarul nu este un copac oarecare. El crește în zeci de ani și trăiește sute, și emană o energie benefică, vorbesc de planul subtil, de care nu suntem întotdeauna sau nu suntem toți conștienți. Al treilea argument este că orice proiect de modernizare a unei piețe publice îi poate include și trebuie acceptată această soluție dacă cetățenii sunt de acord cu ea.

În documentarul lui Florin pentru apărarea de drujbă a stejarilor din Piața Revoluției, de pe Episcopiei și Chimiei, am văzut o imagine incredibil de frumoasă: o familie, mamă, tată și cei doi copii, abia au cuprins cu brațele stejarul care are 3,50 m în circumferință.

Mă bucur că încă mai există, în lumea asta aproape bezmetică, așa niște oameni frumoși care apără stejarii. Și viața adevărată.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

