Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Moșii de vară

Îmi place foarte mult tradiția acestei zile. Se împart vase cu mâncare pentru pomenirea celor plecați. Am câteva amintiri dragi: oala de pământ cu trandafir și mentă la coadă, cu o mână de cireșe în ea, lingura de lemn și gustul grișului cu lapte sau al pilafului cu găină adevărată făcute de mama de Moși. Când mama era bine și era la Grindu, mergeam obligatoriu la ea azi, să mănânc pilaf. Azi, deși am făcut la rândul meu tradiția, tot mi-e dor de pilaf și de grișul mâncat cu lingura de lemn. Sunt unice!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Moșii de vară

  1. Mariana Petre on said:

    Ai pus un deget pe o rana… Cand si mama mea era mai bine, mergeam la Munteni-Buzau, stii tu curtea, ca de acolo era sotul tau, si mancam si eu pilaf. Si erau aceleasi vase din lut, invariabil mama impartea strachina si canuta de lut, cu lingura de lemn, legate cu floricele. Era un parfum inconfundabil si era copilaria noastra minunata mai ales! S-a intamplat in acele curti ceva foarte puternic, care ne cheama gandurile din cand in cand…

  2. Eu cred ca si la noi ca si la flori, la plante sau copaci, totul se petrece, totul pleaca, totul depinde de radacini. Mosii de vara, vasele de lut, lingura de lemn, pilaful, etc, sunt cumva particica din radacinile noastre.

Lasă un răspuns

