Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Încotro?

Campanie anostă, dar multă risipă. Competitorii pentru alegerile din 10 iunie se întrec în afișaj dar nu spun nimic pe fond. Am mai spus că în România cheltuielile de campanie depășesc cu mult pe cele din țări precum Belgia, pe care le-am urmărit cu mare atenție. La două rânduri de alegeri am fost foarte atentă la acest lucru la Bruxelles. Nici un panou mare, nici un banner. La noi, puzderie. Ce înseamnă asta? Înseamnă că politicienii lor sunt mult mai decenți și că nu-i sfidează pe alegători prin cheltuielile de campanie. Ce materiale foloseau cei din Belgia? Afișe, modeste și expuse prin vitrine sau pe panoul de la secțiile de votare și pliante pe care le primești în cutia poștală.

Campania de la Slobozia nu spune nimic pe fond. Ce facem cu apa? Ce soluții ne propun candidații? Eu nu am auzit niciuna. Dacă nu au, e dramatic. Pentru noi. În plus, nu doar PDL-ul va plăti pentru nebunia de a avea primari dintr-un singur tur. Vom plăti cu toții, pentru că în următorii 4 ani, destinele comunităților locale vor fi conduse de oameni cu cea mai mică reprezentativitate. Vom vedea ce generează asta, acolo unde, de exemplu, două treimi din oameni au votat altceva.

Am găsit zilele trecute mesajul meu în încheierea campaniei din 2008, când am candidat la funcția de primar al Sloboziei. El suna așa:

„Decidem pe 1 iunie (așa era acum 4 ani), dacă vrem să trăim de azi pe mâine, dacă alegem un primar care să se ocupe doar de treburile curente sau un primar cu viziune, care are o strategie de dezvoltare a orașului.”

Destul de actual mesajul. Acum ce decidem?

Single Post Navigation

2 thoughts on “Încotro?

  1. Nicu on said:

    Alegerile astea la Slobozia sunt mai triste ca oricand. Pe cine sa aleg? Incompetentul criminal, sluga incapabila sau semi-analfabetul fara caracter? Vai de noi.

Lasă un răspuns

