Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Aroganță

Primul ministru zice că și-a învățat lecția, după ieșirea publică în urma căreia a fost catalogat drept arogant. Eu nu cred că și-a învățat-o. Pentru că a avut o nouă fază. Aseară. De tipul: mă bucur că opoziția a depus moțiune de cenzură. Așa mă pot adresa și lor în parlament. Ce poate fi asta decât o noua probă de aroganța? Rolul unui prim ministru, cu pretenții de independență, fie și intelectuală, e altul decât acesta la dezbaterea unei moțiuni de cenzură. Care moțiune ar trebui să fie un prilej de introspecție, și nicidecum de bucurie.

Dar, așa e soarta. Când crezi c-ai învățat ceva, firea îți joacă feste și o iei de la capăt. Până înveți cu adevărat. Se spune că repetăm de atâtea ori o experiență, până ne învățam lecția de viață din ea. Asta ca ființe umane. Ca responsabili publici la nivel de prim ministru al unei țări, am putea să ne dezbărăm mai repede de fire, cred eu. Iar ca popor, vom suferi de pe urma iluziei omului providențial până când ne invățăm lecția.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

