Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Pe fundul gropii

Am mai vorbit despre degradarea politicii la noi (o colectie de articole aici). Mă uit la ce se petrece acum, îngrozită. Vom avea cele mai urâte alegeri dintre toate. Da, al șaselea rând de alegeri locale e cel mai mizerabil dintre toate. Vom avea un singur tur de scrutin (adio democrație!), partide care au înebunit complet. Migrația politică, dezmăț curat. Alianțele, frăție cu dracul ca să treacă puntea. Dacă în Ialomița sunt, până azi, 9 primari care-și schimbă partidul pe genunchi, dacă Piedone se întoarce și lumea e fericită, dacă Prigoană intră în cursă în timp ce firmele lui mătură harnic chiar și prin Urziceni, e clar că suntem pe fundul gropii.

Sigur că mă întreb cum am ajuns aici. Și cum fiecare din noi, ales și alegător am contribuit la asta. Eu personal, chiar mă simt vinovată. Vinovată nu pentru ceea ce am făcut ci pentru ce n-am făcut. Pentru că n-am spus celor ce-mi purtau sâmbetele ce cred despre lipsa lor de principii, de moralitate, despre inadecvarea lor la rosturile politicii și ale demnității publice. Pentru că am făcut pasul înapoi, decent și în liniște. Alegătorii au contribuit și ei, fără să știe, lăsându-se sărăciți, manipulați, momiți pentru un vot.

Când ieșim din groapa asta? În nici un caz pe 10 iunie. Poate după!

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

