Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Pe firul poveștii

Bunica mea Alexandrina stătea cu noi în casă. Adică eu m-am născut în casa ei, la Grindu. Tatăl meu, penultimul dintre cei 7 copii ai ei, a rămas cu bunica, văduvă înainte cu ceva vreme de nașterea mea. Am dormit multă vreme cu ea, în odăița ei. Seara mă întreba ce poveste vreau să-mi spună și eu ceream mereu Genoveva de Brabant. O vreme după moartea bunicii mele, la care eu aveam doar 8 ani, am uitat de Genoveva.

Acum vreo 2-3 ani, eram la Bruxelles, în Place Luxemburg și mi-am adus aminte brusc de bunica și de povestea mea preferată. Mi-am dat seama că suntem la un pas de Brabant, de fapt. Veneam deja de câțiva ani la Bruxelles, săptămână de săptămână dar nu realizasem asta. Am mers apoi, într-o duminică, cu copiii prin pădurile Brabantului, o după amiază întreagă. După bunica, după Genoveva. Am recitit povestea, în varianta românească – Măria sa, fiul pădurii a lui Sadoveanu. E foarte frumoasă, la fel de frumoasă, deși au trecut mai bine de 50 de ani de cînd nu mi-a mai spus-o bunica mea. Două mirari mi-au rămas: de unde știa bunica mea, născută în 1893, de Genoveva de Brabant, și ce căutam eu, după atâta vreme, exact pe acolo?

La 2 ani, la Grindu. Pe prispa e bunica Alexandrina, iar in spatele meu e mama

La 2 ani, la Grindu. Pe prispa e bunica Alexandrina, iar in spatele meu e mama

Single Post Navigation

2 thoughts on “Pe firul poveștii

  1. o adevarata revelatie, nu? asta cred ca este viata, cu destinul nostru, cu drumul urmat, de la inaintasi pana la predarea stafetei, catre copii, nepoti… foarte frumoasa amintirea si aceasta implinire personala. cred ca sunteti unul dintre oamenii implinti, deopotriva prin zestrea si educatia primite cat mai ales prin ei insasi. vreau sa va mai spun ca intrebarea de final mi-a rasunat pur si simplu in urechi si am impresia ca va caracterizeaza perfect.

    • Stii ce frumos e sa citesti povestea preferata din copilarie cu ochii si cu mintea de om in toata firea si sa intelegi, din nou, de ce ti-a placut?Si sa te mai si trezesti ca esti pe urmele povestii preferate?

Lasă un răspuns

