Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Nu mai priviți animalele (politice)

Ca Narcis în apa lacului, Traian Băsescu e îndrăgostit de imaginea de „animal politic”, îndelung cultivată de analiști, dar mai ales de mica lui galerie. Ușor, ușor, animalul politic a devorat omul.

Era prin 1997-1998. Era ministru al transporturilor. I-am spus într-o ședința că a tăiat banii pentru un drum extrem de necesar oamenilor, Ciochina-Crunți. Mi-a răspuns sec: Ce să vă fac, doamnă, n-ați avut noroc în viață! M-a marcat replica asta, mi-a rămas în memorie prin răceala ei. El era ministru, eu eram vicepreședinte de consiliu. Începuse  jocul de-a animalul politic.

Numai că animalul politic, ca și cel din pădure sau din junglă, își folosește toată energia și inteligența doar pentru a câștiga bătălia cu adversarul. După ce învinge, se gândește deja la următoarea bătălie. Ce face cu câștigul? Îl savurează în grabă și o ia de la capăt, cu poftă de sânge. Eu mă întreb, în cunoștință de cauză, unde a dispărut omul care mă suna emoționat, în drum spre Slobozia, spre greva foamei lui Oliviu Vlădulescu (Dumnezeu să-l odihnească!) și mă întreba dacă Oliviu îl va da afară?

Cred că noi am încurajat, fără să ne dăm seama, cultul animalului politic. Acum, când animalul politic e pe moarte e inutil să mai așteptăm omul, el e sufocat de mult. Poate era politicii-spectacol se încheie. A venit timpul.

Single Post Navigation

One thought on “Nu mai priviți animalele (politice)

  1. Pingback: Ultimul act « Maria Petre

Lasă un răspuns

