Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

De la capăt!

De la capăt! Ca la început! Nu știu de ce, dar ce se întâmplă în ultima săptămână mă face să mă gândesc la începuturi. La 1990. La primele lui zile. Și simt că soluția e s-o luăm de la capăt. Să visăm din nou cum visam atunci la lumea pe care ne-o doream. Eu în primele zile cumpăram multe portocale. Eram obsedată de întrebarea unuia dintre copiii mei, mici atunci, din ultimii ani ai comunismului: Mami, când o să-mi dai o portocală care să fie numai a mea, să nu o mai împarți cu fratele meu? A fost doar o paranteză de suflet. Adevărată!

Ce trebuie să  facem acum? Să nu mai căutăm șefi, să nu ne mai concentrăm pe viitorul șef care trebuie să fie mai bun decât fostul șef. E păgubos, am piedut 22 de ani pentru asta. Să urmăm promisiunea care răspunde supărărilor noastre de acum dar și aspirațiilor noastre viitoare. Să ne facem curat în casa democrației românești care e plină de minciuni, de gunoie, de hoția și de egoismele celor care s-au ocupat de ea până acum. Și să nu uităm că avem această casă. Nu suntem în situația din 1990. Nu mai ieșim din beznă. În acești 22 de ani, ochii noștri s-au obișnuit cu lumina. Chiar dacă mulți dintre ‘șefi’ au stat mai mult cu mâna pe întrerupător! De la capăt, deci!

Single Post Navigation

One thought on “De la capăt!

  1. Pingback: Ciorbă morală « Maria Petre

Lasă un răspuns

