Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Cum ieșim din fundătură?

În postarea mea de ieri am incercat să explic cum am ajuns in fundătură din punctul meu de vedere. Voi incerca azi o variantă de ieșire. De ce o variantă? Pentru că nu am nebunia să cred că analiza mea e completă sau ca e singura posibilă. Între timp s-a petrecut in Bucuresti un lucru frumos și urât in egală măsură. Oamenii au protestat continuu pe 13, 14 si 15 ianuarie. De ziua lui Eminescu. De ce urât? Pentru că de ce frumos știm toti. Urâtul vine din incercarea disperată a cuiva de a produce o diversiune, de a da frâu liber violenței pentru a discredita, de a descuraja, de a crea motive de represiune. Cum? Exact ca in Piata Universitătii in 1990. Sau ca la mineriade. Urât film! Vechi film!

Să revenim la drumul de ieșire. Să ne imaginăm că noi, fiecare cetațean am fost in cei 22 de ani un soi de copil vitreg al guvernelor succesive. Și că ele, guvernele, au fost, ca in Hansel și Gretel, mama vitregă care ne-a rătăcit in mijlocul pădurii de azi. Să ne mai imaginam că fiecare abuz, minciună sau compromis rușinos pe care l-am inghițit a insemnat o speranță pierdută pe drum care s-a prefacut intr-o mână de firimituri. Ele ne arată și drumul rătăcirii dar și drumul de intoarcere. Bun, bun, spun scepticii, povestea e poveste și viata e viată. Eu cred ca poveștile sunt esență de viată. Și-n ele inving mereu lumina, frumosul, binele. De la noi, de la fiecare, pleacă și lumina și frumosul și binele. Firimiturile sunt aspirațiile și speranța noastră, călcate in picioare prea multă vreme, pe care avem nevoie sa ni le reamintim. Pentru că, așa cum spuneam într-o postare anterioară, numai definirea clară a scopului societații noastre poate schimba drumul politicii in Romania.

Update: Un articol frumos pe o temă asemănătoare de la Vlad Mixich, aici.

Single Post Navigation

One thought on “Cum ieșim din fundătură?

  1. doina on said:

    Ai multa dreptate in comantariile tale.
    Felicitari si succes!
    Te pup!
    Doina

Lasă un răspuns

