Maria Petre

Noi suntem oamenii pe care îi aşteptăm

Cum am ajuns aici?

E o întrebare care ne trece prin cap fiecăruia și la care eu, azi, încerc un răspuns. Eu cred că prin degradarea treptată a politicii, prin transformarea treptată dar ireversibilă a dezbaterii publice într-o bălăcăreală continuă și un schimb reciproc de insulte între pigmei. Dezbaterea politică trebuie să fie o bătălie a valorilor, a viziunilor diferite între tipul de societate pe care îl promovează unii sau ceilalți. Rezultatul? E cel pe care îl strigă oamenii în piețele publice în aceste zile în multe orașe ale României: toți sunt hoți, nu vrem să mai auzim de ei! Alternanța la putere în România a însemnat în realitate schimbarea găștilor. Pleacă ei, venim noi, punem oamenii noștri, din ce în ce mai nepregătiți, mai nepotriviți cu domeniul pe care îl conduc în numele partidului, nu al cetățenilor. Degradarea a fost consolidată și printr-o politică premeditată de discreditare a parlamentului ca instituție fundamentală a democrației, dar și printr-o dramatică scădere a calității oamenilor care îl alcătuiesc. De ce? Pentru că ușor-ușor singurul criteriu de selecție a rămas acela de a avea bani. Pe orice cale! Pe măsură ce trece timpul, înțeleg tot mai bine de ce am plecat din această politică! Pentru că eu cred altceva despre rostul politicii.

Single Post Navigation

One thought on “Cum am ajuns aici?

  1. Pingback: Pe fundul gropii « Maria Petre

Lasă un răspuns

